Terug naar Santiago! - Reisverslag uit Den Hoorn, Nederland van Arlen Jeannette - WaarBenJij.nu Terug naar Santiago! - Reisverslag uit Den Hoorn, Nederland van Arlen Jeannette - WaarBenJij.nu

Terug naar Santiago!

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Arlen

15 Augustus 2008 | Nederland, Den Hoorn

Er is maar één keer de eerste keer en dat geldt ook voor aankomen in Santiago. 9 september 2006 was voor ons die dag. Om precies 12.00 uur kwamen we aan bij de kathedraal in Santiago. De klokken luidden voor ons. Mijn zus Nel en zwager Wim wachtten ons op.

Eind dit jaar zullen we weer te voet in Santiago aankomen. De ‘Camino Portugués’ , van Porto naar Santiago zal onze route zijn, ongeveer 250 km. Ook deze afstand is voldoende om weer een ‘aflaat’ te verdienen, onze tweede.

De afgelopen twee jaren heb ik geen echte zonden begaan, dus één aflaat zou voldoende moeten zijn om in de hemel te komen. Toch ben ik gaan twijfelen. Ik heb net het boek van Jan Siebelink, ‘knielen op een bed violen’ gelezen. De hoofdpersoon Hans heeft een groot deel van zijn leven gewijd aan de Heere. Op het einde gaat Hans via een verschrikkelijk sterfbed, dood. De lezer blijft achter met de vraag: is Hans in de hemel gekomen? Misschien lezen we dat in het vervolg van het boek ‘knielen op een bed violen’.

Ik ben niet gelovig en weet dan ook niet wat ik met de onderstaande tekst moet:
‘We walk to god. Pause and reflect on this. Could any way be holier, or more deserving of your effort, of your love and of your full intent? Look not to ways that seem to lead you elsewhere’.
Deze tekst staat in onze gids van de ‘Camino Portugués’. Deze gids is ‘a practical and mystical manual for the modern day pilgrim’. Ik hoop dat het praktische gedeelte zorgt dat we in Santiago zullen aankomen en dat de ‘mystical manual’ boeiende reisverhalen zal opleveren.
Wordt vervolgd…..

  • 15 Augustus 2008 - 14:28

    Blanca:

    Ik verheug me zeker weer op alle berichtjes en foto's.

    Groetjes Blanca

  • 15 Augustus 2008 - 16:42

    Wim En Nel:

    Veel plezier met de voorbereiding.
    Deze keer zullen wij niet op het plein staan om jullie te huldigen. Misschien iemand anders?

  • 18 Augustus 2008 - 05:27

    Han Van Aalst:

    goed zeg,jullie zijn echt verslaafd,natuurlijk wens ik jullie een goede reis,en kom gezond weer terug,ga nog maar niet kijken of Hans zijn doel heeft bereikt,in afwachting van jullie reis verslagen,hartelijke groet
    Han van Aalst

  • 24 Augustus 2008 - 12:58

    Tilly:

    Omdat het pontje Maassluis - Rozenburg niet in jullie programma is opgenomen, hoef ik daar niet naar toe te gaan om jullie uit te zwaaien.
    Ik wens jullie een 'goede' reis toe, en hoop dat jullie wederom datgene vinden waar jullie naar op zoek zijn (ook al weet je dan zelf niet precies waar je naar op zoek bent).
    En ook ik zie rijkhalzend uit naar jullie verslaglegging. Ik ben er nu al blij om.

    gezondheid, geluk + groetjes

  • 15 Oktober 2008 - 09:14

    Yves De Groote:

    Beste, na de camino frances van Brussel tot Santiago willen wij nu de camino portugues afstappen. Elke inlichting is dan ook welkom: welke roete gevolgd, waar geslapen, info over de paadjes of het asfalt...
    Alvast bedankt
    yves.de.groote@telenet.be

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arlen

In de periode juni t/m september 2006 lopen we van huis uit naar Santiago de Compostela in Noord-West Spanje. Onze route loopt via Bergen op Zoom, Brussel, Reims naar Auxerre en Vezelay. Vanuit Vezelay volgen we de oude pelgrimsroute naar St. Jean-Pied-de-Port. Van daaruit lopen we via de Camino Frances naar Santiago de Compostela. De totale route is ongeveer 2700 km. Meer informatie over onze route lees je in het bericht 'De route'. Onderaan dit bericht staan drie afbeeldingen met de plattegronden van België, Frankrijk en Spanje waarin onze route is ingetekend. Jeannette en Arlen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 211573

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: