Loop niet weg voor leukemie - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Arlen Jeannette - WaarBenJij.nu Loop niet weg voor leukemie - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Arlen Jeannette - WaarBenJij.nu

Loop niet weg voor leukemie

Door: Jeannette en Arlen

Blijf op de hoogte en volg Arlen

26 Juli 2009 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Zondag 27 september is het zover. Wij lopen dan onze tweede halve marathon. Deze keer in Londen. Vier maanden geleden liep Arlen zijn eerste halve marathon. Hij denkt niet nog ooit sneller te kunnen lopen, dus er moet een andere reden zijn om dit nog eens te doen.
Ruim 15 jaar geleden liep Jeannette in Den Haag de ‘City Pier City’. Het was toen erg zwaar, vooral na 15 km op de Scheveningse boulevard. De vette lucht van friet en gebakken vis zorgde ervoor dat Jeannette misselijk werd. De laatste 6 km naar de binnenstad van Den Haag zal ze dan ook nooit meer vergeten. ‘Dit nooit meer’ was het enige dat ze toen dacht.

Leukemie is de meest voorkomende vorm van kanker in Europa voor mensen onder de 35 jaar. Jonge mensen in de kracht van hun leven die na de vele kuren denken ‘dit nooit meer’. Zij hebben echter geen keuze en zullen moeten doorgaan om te kunnen overleven. Desondanks is de ziekte vaak fataal.

In Engeland is het ‘Banana Army’ opgericht (website: http://www.banana-army.com). De leden van het ‘Banana Army’ doen mee aan hardloopwedstrijden, fietstochten en triatlons. Doordat ze in gele T-shirts lopen, werden ze al snel ‘Banana Army’ genoemd en zijn ze zichzelf ook maar zo gaan noemen. Voor een aantal leden reden om in een bananenpak te gaan lopen. Voor elke wedstrijd waaraan ze mee doen, zoeken zij sponsoren. Mensen die geld willen doneren zodat er meer onderzoek verricht kan worden aan leukemie.

Wij zijn ook lid geworden van het ‘Banana Army’ en zullen zondag 27 september in Londen mee doen aan de halve marathon ‘Run to the beat’ (website: www.runtothebeat.co.uk). Hardlopen is één van onze hobby’s en we zijn blij dat we onze hobby kunnen inzetten voor een goed doel. Een doel waarvan we hopen nooit gebruik te hoeven maken. Echter, leukemie is een ziekte die iedereen kan overkomen. Diegene die het overkomt zal misschien zeggen ‘waarom ik?’. Maar, je kunt net zo goed zeggen ‘waarom ik niet?’.

We willen allebei minimaal 750 Engelse ponden (ongeveer 900 Euro) ophalen door als lid van het Banana Army mee te lopen.
Om dit te realiseren hebben we jullie financiële steun nodig. Om het jullie makkelijk te maken heb we hiervoor aparte websites gemaakt: (website http://original.justgiving.com/jeannette en http://original.justgiving.com/arlen). Via deze site kun je online doneren. Jouw bijdrage zal dan ook vermeld worden op deze site (als je dat wilt).

Alvast heel erg bedankt!

Arlen

In de periode juni t/m september 2006 lopen we van huis uit naar Santiago de Compostela in Noord-West Spanje. Onze route loopt via Bergen op Zoom, Brussel, Reims naar Auxerre en Vezelay. Vanuit Vezelay volgen we de oude pelgrimsroute naar St. Jean-Pied-de-Port. Van daaruit lopen we via de Camino Frances naar Santiago de Compostela. De totale route is ongeveer 2700 km. Meer informatie over onze route lees je in het bericht 'De route'. Onderaan dit bericht staan drie afbeeldingen met de plattegronden van België, Frankrijk en Spanje waarin onze route is ingetekend. Jeannette en Arlen